8 zaawansowanych wskazówek SEO, które powinien znać każdy bloger

strategie marketingowe seo


Nie ważne czy korzystasz z Wordpress czy stworzyłeś bloga na innej platformie. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) jest niezbędna. Odpowiednie słowa kluczowe, wysokiej jakości treści i marketing w mediach społecznościowych to kluczowe elementy prowadzenia udanego biznesu online. Jeśli chcesz, aby Twój blog wyróżniał się na tle konkurencji i naprawdę przynosił zyski, postępuj zgodnie z zaawansowanymi strategiami SEO, które poznasz w dalszej części artykułu.

Przestrzegaj tych 8 strategii SEO, aby zwiększyć ruch na swoim blogu

Nie ma sensu prowadzić bloga jeśli nikt go nie odwiedza. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych jest równie ważna dla bloga, jak i dla każdej innej strony internetowej. Dlatego warto poświęcić czas na zaplanowanie szczegółowej strategii SEO.

1. Zacznij od badania słów kluczowych

Prowadząc własnego bloga, nie jesteś związany sztywnymi terminami. Mimo to większość blogerów uważa, że warto zaplanować swoje wpisy, aby mieć wystarczająco dużo czasu na badania i burzę mózgów. Powinieneś przeprowadzić badanie słów kluczowych, zanim faktycznie zaczniesz pisać. Dlaczego? Ponieważ słowa kluczowe są siłą napędową SEO.

Przystąpujac do badania słów kluczowych, masz dwie możliwości. Jedną z nich jest wymyślenie samodzielnie kilku pomysłów na temat, a następnie przeprowadzenie badania słów kluczowych dla tego tematu. Inną opcją jest zbadanie trendów i tematów w Twojej niszy (i na blogach konkurencji), a następnie przeprowadzenie badań.

Istnieje wiele darmowych narzędzi online, które możesz wykorzystać do badania słów kluczowych, więc skorzystaj z nich! Stwórz listę potencjalnych słów kluczowych i zanotuj ich ranking konkurencji oraz wolumen wyszukiwań. Chcesz znaleźć odpowiednią równowagę między słowami kluczowymi, których ludzie szukają, a tymi, które nie mają już mnóstwa treści. To umiejętność, którą musisz rozwinąć, ale wszystko zacznie mieć sens, gdy zobaczysz, jak różne posty na blogu sprawdzają się podczas audytu strony.

2. Wykorzystaj słowa kluczowe z długim ogonem

Podczas badania słów kluczowych zauważysz, że niektóre z nich mają dużą konkurencję. Na przykład, blog dotyczący fitnessu powinien być widoczny w wyszukiwarce wpisując „porady fitness”, ale to zapytanie ma już setki tysięcy wyników. Mówię szczerze, że nie masz szans konkurować z pierwszą 10.

Wykorzystując możliwości słów kluczowych z długim ogonem. Osiągniesz bardzo wysoka pozycję w Google.

Dłuższe, bardziej specyficzne terminy wyszukiwania nazywane są słowami kluczowymi z długim ogonem i są doskonałym narzędziem do poprawy SEO bloga. Słowa kluczowe z długim ogonem mają niższe rankingi konkurencji, a jednocześnie przyzwoitą liczbę wyszukiwań.

3. Przeprowadzaj badania SERP dla każdego wpisu

Jeśli wykonasz wyszukiwanie w Google na trzy różne tematy, zauważysz, że strony wyników wyszukiwania (SERP) mogą wyglądać zupełnie inaczej. Niektóre terminy wyszukiwania przynoszą prostą listę stron internetowych, podczas gdy inne zawierają płatne reklamy produktów, mapy wyników lokalnych, odpowiedzi w polach informacyjnych i więcej. Jeśli chcesz, aby Twój blog miał wysoką pozycję, musisz wiedzieć, na jakim rodzaju SERP się pojawisz i zoptymalizować się pod jego kątem.

Najlepszym sposobem na to jest wypróbowanie różnych słów kluczowych, nie zapominaj o tych z długim ogonem!

4. Optymalizuj wszystkie obrazy pod kątem SEO

Jedną z rzeczy, które nie możesz przeoczyć podczas optymalizacji swojego bloga, są obrazy.

Dobry blog to przede wszystkim wartościowa treść czyli wysokiej jakości artykuły, ale silna strategia SEO opiera się także na optymalizacji obrazów. Każdy post na blogu, który opublikujesz, powinien zawierać co najmniej jeden obraz i powinien być on dobrej jakości.

Optymalizować obrazów pod kątem SEO polega na użyciu słów kluczowych w nazwie obrazu, optymalizacja alternatywnego tekstu i opisu. Alternatywny tekst dla obrazów to po prostu opis, który może być odczytany przez osoby niedowidzące korzystające z czytników ekranowych.

5. Zadbaj o wewnętrzne linkowanie na stronie

Wewnętrzne linkowanie na stronie jest bardzo dobre dla SEO, ale te linki nie są tak wartościowe jak linki zewnętrzne. Dodając linki wewnątrz stony stworzyć strukturę na stronie, która zatrzyma czytelnika na najdłużej. Tworząc linki wewnętrzne, pamiętaj o używaniu słów kluczowych jako tekstu zakotwiczenia (anchor text).

6. Aktualizuj istniejące treści

Najnowszy algorytm Google wyraźnie faworyzuje aktualizowane treści.

Aktualizując istniejące treści, masz kilka różnych opcji. Jedną z nich jest po prostu przegląd treści i rozszerzenie niektórych punktów. Możesz także wzmocnić swoje twierdzenia dowodami naukowymi i linkiem zewnętrznym do odpowiedniego artykułu w czasopiśmie. Inną rzeczą, którą możesz zrobić, jest dodanie sekcji szybkich wskazówek na końcu lub rozsianie „ciekawostek” w całym tekście. Tylko nie spraw, aby tekst był zbyt zagracony lub przesycony słowami kluczowymi.

7. Zadbaj o wartościowe linki zwrotne

Jednym ze sposobów na zdobycie wartościowych linków zwrotnych do twojego bloga jest pisanie artykułów gościnnych. Blog na którym masz zamiar opublikować swój artykuł gościnny powinien być w tej samej lub podobnej niszy.

Poszukaj blogów o tej samej tematyce lub bardzo zbliżonej, a następnie skontaktuj się z właścicielem w sprawie napisania gościnnego wpisu. Gdy uzyskasz zgodę, przemysł dokładnie o czym chcesz napisać na blogu jako gość i przedstaw szczegółową propozycję.

8. Współpracuj z influencerami


Celem SEO jest sprawienie, aby Twój blog pojawiał się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, dzięki czemu masz największe szanse dotarcia do swojej grupy docelowej. Oprócz pisania gościnnych postów, powinieneś także pomyśleć o wyróżnianiu influencerów w swojej niszy na swoim blogu.

Jak więc współpracować z influencerami na swoim blogu? Jednym ze sposobów jest przeprowadzenie wywiadu i napisanie podsumowania tego wywiadu. Możesz również umieścić cytat influencera w jednym ze swoich wpisów lub użyć niektórych z jego treści w odniesieniu do swoich przemyśleń. Kiedy robisz takie rzeczy, szukaj okazji do bezpośredniej komunikacji z influencerem i zobacz, czy skłonisz go do udostępnienia publikacji swojej publiczności.

Słowo na koniec


Poznałeś 8 najlepszych wskazówk SEO, które zwiększą ruch na Twoim blogu, pozostaje Ci tylko je wdrożyć. Powodzenia!


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Najlepsze Strategie SEO na 2024 Rok: Przewodnik Krok po Kroku

Rank Math - potężna wtyczka SEO dla WordPressa